Poradnik
Orianna












Umiejętność | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sposób gry
Wstęp
Orianna posiada niesamowity zasięg, umiejętności działające obszarowo, potężną tarczę, spore spowolnienie, małe cooldowny i to co mi się podoba najbardziej - wzmocniony auto atak i brak dobrej kontry na tego bohatera.
Early game
W początkowej fazie gry last hituj na spokojnie. Jest to strasznie łatwe, ma szybką animację ataku i pasyw wzmacnający auto atak. Co jakiś czas harrasuj wroga połączeniem Command: Attack +
Command: Dissonance. Nie używaj go zbyt dużo, ponieważ
Orianna na początku jest trochę manożerna. Jednak po zdobyciu
Chalice of Harmony postać ta nie wymanuje się nigdy, dlatego nie potrzebne ci nawet blue (chodź skrócenie cooldwonów zawsze się przyda). Po zdobyciu go harrasuj wroga bez przerwy swoim podstawowym combo (Q+W). Gdy zbijesz przeciwnikowi dostateczną ilość życia spróbuj go zabić za pomocą
Command: Attack +
Command: Dissonance +
Command: Shockwave dokładając gdzieś
Command: Protect, które ma małe obrażenia ale jednak je zadaje.
Jeśli nie używasz kuli do sprawdzania krzaków kup Sight Ward.
Team fighty
Przed team fightem czyli takimi "podchodami" staraj się poke'ować przeciwników ze swojego Command: Attack +
Command: Dissonance, gdy już zbijecie im dostateczną ilość zdrowia niech ktoś zainicjuje (jak chcesz możesz to być ty). W team fightach staraj się trafić z
Command: Attack +
Command: Dissonance jak najwięcej bohaterów w drużynie przeciwnej. Gdy cooldown na wszyskto minie zrób to co przedtem i dołóż
Command: Shockwave. Zabije to wrogiego Ad Carry natychmiastowo. Twoje
Command: Protect zadaje małe obrażenia, ale daje potężną tarczę, którą możesz rzucić na swojego Ad Carry lub kogo kolwiek kto jej potrzebuje. Ta umiejętność ma największy zasięg wśród jej czarów, dlatego nie powinieneś mieć z nią problemu.
Jednak, gdy dużo wrogów rzuci się na ciebie skorzystaj z kombinacji Command: Protect +
Command: Shockwave. Ulti zadziała wtedy wokół ciebie.
Balansowanie kulą
W early możesz używać kuli na trzy różne sposoby:
- Gdy pushujesz trzymać ją w krzaku, aby ujawnić zbliżających się wrogów.
- Gdy próbujesz out farmić przeciwnika trzymaj kulę jak najdalej w przodzie, aby straszyć przeciwnika.
- Gdy to ty jesteś harrasowany trzymać ją przy sobie, gdyż daje dodatkowy pancerz i resisty.
W dwóch pierwszych przypadkach staraj się nie stracić dystansu, ponieważ będziesz musiał rzucić ją ponownie tracąc manę i pozwalając przeciwnikowi na chwilę odpoczynku.
W late game też ma parę zastosowań.
- Robiąc dragona lub barona staraj się na początku nie używać kuli, żeby zadawała obrażenia baronowi, ale puścić ją gdzieś daleko w krzaki aby was osłaniała. Możesz rzucić ją za plecy barona, żeby zapobiec ukradnięciu lub w krzakach na rzece, aby zapobiec szybkiej inicjacji.
- Szybkie czyszczenia dużych fal minionów.
- AoE przyspieszenie/spowolnienie.
Kontry
Orianna to postać, która nie ma mocnej kontry, dlatego jest to postać doskonała na first picka na rankedzie. Niżej opiszę z jakimi postaciami powineneś dać radę, a jakich unikać.
Karthus - Postać, którą powineneś pokonać w early. Twoje umiejętności mają większy zasięg od jego, dlatego graj na niego harrasem. Złóż
Athene's Unholy Grail, żeby się nie wymanować.
Annie - Tak jak wyżej. Wystarczy trzymać ją na dystans, żeby nie mogła cię dosięgnąć i zburstować.
Diana - Jedyna postać zdolna napsuć krwi. Staraj się budować zdrowie i resisty np.
Abyssal Scepter czy
Rylai's Crystal Scepter
LeBlanc - LB to postać nie przydatna w walkach drużynowych jednak na początku będziesz miał ciężko. Buduj tak jak wyżej zdrowie i resisty, żeby przetrwać jej combo.
Veigar - Postać, która po 6 poziomie może cię od razu zabić. Staraj się nie zostać złapanym w jego stuna. Gdy jest on po 6 poziomie i ma manę, a ty połowę życia nie podchodź do niego bo jest w stanie z miejsca cię zabić. W końcowej fazie gry trzymaj się od niego z daleka.
Przedmioty
Przedmioty, które są ważne na Oriannie i które można składać sytuacyjnie
Rabadon's Deathcap - Obowiązkowy wybór na każdym Ap Carry. Dodaję dużo Ap co idzie w parze z obrazeniami
Abyssal Scepter - Troche Ap, trochę survi. Item przydatny w drużynie
Athene's Unholy Grail - Przedmiot dzięki któremu nigdy się nie wymanujesz,a jako że
Orianna to bohater do spamowania ten item bardzo się przyda.
Rylai's Crystal Scepter - Przedmiot, który można budować wcześnie. Jest to item sytuacyjny. Buduj go na postacie jakie wymieniłem wcześniej i na bohaterów którzy korzystają z combo
Guardian Angel - Przedmiot, którego nie musisz budować. Lepszym jego odpowiednikiem jest
Zhonya's Hourglass, jeśli jednak jesteś strasznie focusowany możesz kupić obydwa te przedmioty chodź nie polecam takiego rozwiązania.
Zhonya's Hourglass - Użyciem możesz uniknąć wielu czarów, skillshotów, przerwać komuś combo. Daje też spory armor i Ap.
Haunting Guise - Przydaję się strasznie, zwłaszcza jej rozwinięcie. Daje Hp, przebicie odporności oraz DoT (obrażenia w czasie).
Hextech Revolver - Wielu ludzi kupuje ten przedmiot w early game. Jednak po lekkiej zmianie jego atrybutów umiejętności obszarowe uleczają małą ilość życia. Jeśli bardzo chcesz możesz go kupić, ale w końcowej fazie gry zmień go na coś innego.
Zobacz także
Janna

... czytaj dalej »
Mundo

... czytaj dalej »
Anivia

... czytaj dalej »