Poradnik

Thresh

Uznawany za najlepszego supporta. Banowany i brany jako pierwszy pick na rankedach. Przedstawiam Ci Thresha, strażnika łańcuchów.
Exhaust Exhaust
Flash Flash
Greater Mark of ResilienceGreater Mark of Resilience
Greater Seal of ResilienceGreater Seal of Resilience
Greater Glyph of ShieldingGreater Glyph of Shielding
Greater Quintessence of AvariceGreater Quintessence of Avarice
boots-of-mobility
ruby-sightstone
locket-of-the-iron-solari
runic-bulwark
shurelyas-reverie
randuins-omen

Kolejność skilli

Umiejętność 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Death Sentence Death Sentence
Dark Passage Dark Passage
Flay Flay
The Box The Box

Sposób gry

Wstęp

Thresh Thresh, Thresh, Thresh. Obecnie support uważany za najlepszego. Posiada naprawdę dużo efektów CC, latarnię która potrafi uratować nie jedno życie lub uczynić gank łatwiejszym. Jest niesamowicie twardy dzięki pasywowi, który można stackować w nieskończoność co uczyni Cię "nieśmiertelnym". 

 

Early game

Zaczynasz z:
1) rejuvenation-beadRejuvenation Bead 2xsight-wardSight Wardvision-wardVision Ward i 2xhealth-potionHealth Potion
2) 4xsight-wardSight Wardvision-wardVision Ward i 2xhealth-potionHealth Potion
Zależnie od gustu.
Po pierwszych powrotach do bazy staraj się jak najszybciej złożyć philosophers-stonePhilosopher's Stone, ruby-sightstoneRuby SightstonekindlegemKindlegem. Ewentualnie boots-of-speedBoots of Speed jak wystarczy Ci pięniędzy. Przez uzbieraniem ruby-sightstoneRuby Sightstone staraj się mieć kilka (min. 3) wardy w kieszeni.

Co do samej gry, po trzecim poziomie graj agresywnie i gdy w pobliżu nie ma zbyt wiele minionów przeciwnika próbuj trafić go z Death Sentence Death Sentence (tzw. "Nitka"), odczekać chwilę ale nie za długo, przyciągnąć się do niego i rzucić Flay Flay (tzw. "Młynek). Następnie latarnie na twojego ad carry żeby dostał tarczę i cały czas auto atakować przeciwnika.
Jeśli nie chcesz się wbijać harrasuj, popatrz na pasek nad twoimi umiejętnościami na dole ekranu, jeśli ikonka oznaczająca dodatkowe obrażenia z auto ataku jest czerwona zaatakuj przeciwnika, zada mu to trochę obrażeń, a na 5 poziomie tej umiejętności (E) nawet bardzo dużo. 
Gdy twój jungler chce zgankować spróbuj trafić przeciwnika z Q, a następnie rzucić W przed sojusznika który chce zgankować, drugi raz kliknąć Q, przyciągnąć się do przeciwnika i użyć E. Wygląda to strasznie efektownie i zapewnia wam zabójstwo, może nawet dwa.

 

Team fighty

Twoja rola w walkach drużynowych to zainicjowanie, a następnie powrót i ochrona twojego ad carry. Staraj się zainicjować łapiąc miekki cel nitką, następnie przyciągnąć się do niego odpalić  Flay Flay oraz The Box The Box i starać się cofnąć w stronę twojego ad carry i swoimi umiejętnościami odpychać i przeszkadzać wrogom pragnących się do niego dostać. 
Jest też inna opcja, jeśli macie w drużynie inicjatora nie inicjuj tylko stój przy swoim ad carry i cały czas ochraniaj go. Nie pozwalaj do niego dotrzeć, użwaj wszystkiego by przeżył.

 

Kontry i Dobre połączenia

Zacznijmy od tego, że counter picki na bot lane'ie nie są tak bardzo znaczące. Wiele zależy od gry twojej, twojego supporta, przeciwników. Ważnym elementem jest też wzajemne zrozumienie, współpraca czy zgranie. 

vs Alistar Alistar
Bardzo trudna dla ciebie linia. Alistar to najbardziej defensywny support w całej grze. Może leczyć i całkowicie zniwelować waszą inicjację. Gdy przyciągasz się do Alistara możesz zostać odepchnięty lub po chwili wrzucony w stronę przeciwnego towera. Nie przyciągaj się do niego jeśli chcesz żyć!

vs Lulu Lulu
Linia również dla ciebie trudna, lecz nie tak trudna jak ta powyżej. Przemiana w wiewiórkę daje Lulu sporo możliwości, umiejętność ta użyta w dobrym momencie jest w stanie powstrzymać twoją nitkę czy na chwilę wyłączyć Cię z walki i w między czasie zburstować twojego carry. Odpowiednia i rozsądna gra to klucz do zwycięstwa.

vs Blitzcrank Blitzcrank
Najłatwiejsza dla ciebie linia jaka mogła się trafić. Riot wydając Thresha całkowicie wykluczył Bllitzcranka z puli dobrych supportów. Niszczy go i przewyższa pod każdym względem. Jeśli szalony robot przyciągnie Cię, tylko ułatwi Ci robote pozwalając wykorzystać swoje umiejętności nie musząc korzystać z gap-closera.

vs Leona Leona
Linia bardzo dyskusyjna jednak pod kilkoma względami dla ciebie korzystniejsza. Leona to postać oparta na typowym burście, jeśli trafi na twardego przeciwnika może być ciężko, a nawet stanie się to nie możliwe. Leona żeby użyć swojego gap-closera musi podejść trochę bliżej, natomiast Thresh może miotać nitką z dalszej odległości. Dodatkowo Thresh może użyć E, żeby w powietrzu odepchnąć Leona, która po stracie swojego dasha nie zrobi za wiele co jest minusem Leony.

vs Sona Sona
Ta linia to przede wszystkim pokaz umiejętności. Sona ma możliwość leczenia swojego carry, Thresh nie. Sona ma lepsze możliwości harrasu od Thresha. Jeśli jednak Thresh trafi nitką, przyciągnie się do niej to Sona jest martwa ze względu na to że jest bardzo miękka. 

vs Janna Janna
Mimo iż Janna to bardzo miękki support, dostanie się do niego czy do jego ad carry jest wręcz niemożliwe. Janna z dobrym refleksem to skarb. Twoja inicjaja jest niczym kiedy przeciwnicy mają Janne. Jedyny sposób na nią to harrasowanie jej raz po raz z auto ataków. Ezreal Ezreal jako ad carry bardzo Ci pomoże. 

vs Sivir Sivir
Jeśli twój ad carry ma trudności ze ściągnieciem z niej tarczy będziecie mieli naprawdę ciężko. Twoja nitka rzuca się wystarczająco długo by mogła zostać zablokowna przez tarczę. 

vs Tristana Tristana
Może zbugować twoją nitkę (podobnie jak Ezreal Ezreal) po prostu z niej wyskakując i uniemożliwiajac Cię złapać,a z czasem całkowicie wyjdzie z twojego zasięgu i stanie się nieosiągalna.

vs Corki CorkiGraves Graves
Typowi burstujący ad carry. Dzięki zbieranym duszom i runami pod pancerz ich burst po 6 nie będzie wystarczający by Cię zabić. Cała reszta zależy od ciebie, twojego ad carry oraz przeciwników.

vs Miss Fortune Miss Fortune
Stosunkowo łatwa linia, jej harras możesz blokować dzięki tarczy (nie całkowicie, ale zawsze coś). Jest bardzo ruchliwa, ale auto atak zniweluje jej nadpobudliwość. Możesz przerwać jej ultimate'a za pomocą aż dwóch umiejętności.

Ciekawostki i porady

  • Pamiętaj by zawszę zbierać dusze, im więcej tym jesteś potężniejszy. Jeśli ktoś Ci przeszkadza rzuć latarnie, która zrobi to za Ciebie.
  • Staraj się atakować przeciwnego supporta lub ad carry, gdy ikonka na pasku na dole jest czerwona - twój auto atak zada sporo obrażeń. 
  • Każda zebrana dusza ma coraz mniejszą wartość. Na początku każda z nich ma wartość około 1 punkt pancerza, natomiast w okolicach 100 punktów kolejne dusze będą dodawać Ci po 0.5 punkta pancerza itd.
  • Jeśli Blitzcrank Blitzcrank trafi kogoś z Q, a ty w tym samym czasie przyciągniesz go z pomocą latarni W będziecie w stanie przyciągnąć ofiarę na straszliwie dużą odległość (http://youtu.be/_qqwzdHNK8M)

Zobacz także

Poradnik

Wukong
Małpi król praktykujący styl Wuju. W tym poradniku dowiesz się jak robić sobie żarty z przeciwnika oraz opanować solo topa.
... czytaj dalej »

Udyr - Serce Płomienia

Udyr
Niezwykle mobilna postać o bardzo dużych obrażeniach i wytrzymałości stworzona do walki w jungli-Dowiedz się jak zwierzęce duchy pomogą Ci w wygranej.
... czytaj dalej »

AP Teemo

Teemo
Dzięki temu poradnikowi dowiesz się jak szybko i w łatwy sposób zrobić z tej niewinnej postaci, maszynę do zabijania!
... czytaj dalej »